Political Communications Of The Indonesian Democracy Party Struggling (Pdip) In Getting The Most Vote In Deli Serdang In The 2019 Election
DOI:
https://doi.org/10.35335/legal.v11i3.380Keywords:
Political Communication; Campaign Strategy;Abstract
Using qualitative research methods, this study aims to discover how the PDIP party in Deli Serdang conducts political communication and communication/campaign strategies, the factors that influence the success and failure of Legislative candidates, and the candidates' attitudes toward the results of the 2019 presidential election. This study's subjects included several party cadres who ran campaigns as well as the general public. Interviews were used to collect data, which was then analyzed using data triangulation techniques. The findings revealed that the campaign strategies used by party cadres to win their successful and unsuccessful parties were generally the same, namely: campaigner determination, use of campaign media, preparation of distinct messages, and the same target audience.
Downloads
References
Anshari, F. (2013). KOMUNIKASI POLITIK DI ERA MEDIA SOSIAL. Komunikasi , 91-102.
Holik, I. (2005). KOMUNIKASI POLITIK DAN DEMKRATISASI DI INDONESIA: DARI KONSOLIDASI MENUJU PEMATANGAN. Madani , 57-74.
Mahmud, I. (2018). STRATEGI PEMENANGAN PARTAI KEADILAN DAN PERSATUAN INDONESIA (PKPI) DAN PARTAI KEADILAN SEJAHTERA ((PKS) DALAM PEMILU LEGILATIF KOTA SALATIGA TAHUN 2009 . Politika , 47-59.
Mursali, M. (2021). STRATEGI PARTAI PDIP DALAM PEMENANGAN PEMILU 2019 DI KECAMATAN DULUPI. Jambura , 39-46.
Pattiasina, H. Y. (2015). STRATEGI KOMUNIKASI POLITIK PDI PERJUANGAN KABUPATEN MALUKU TENGAH PADA PEMILU 2014. Penelitian Komunikasi dan Opini Publik , 17-27.
Rachmiatie, A. (2013). STRATEGI KOMUNIKASI POLITIK DAN BUDAYA TRANSPARANSI PARTAI POLITIK. Mimbar , 123-132.
Sanjaya Andika, T. I. (2019). STRATEGI PEMENANGAN DAN KOMUNIKASI POLITIK HENDRAR PRIHADI BERBASIS TWITTER. Komunikasi dan Kjaian Media , 82-91.
Siagian, H. F. (2015). PENGARUH DAN EFEKTIVITAS PENGGUNAAN MEDIA SOSIALSEBAGAI SALURAN KOMUNIKASI POLITIK DALAM MEMBENTUK OPINI PUBLIK. Al-Khitabah , 17-26.
Soelistyowati, D. (2019). PARTISIPASI WARGANET DALAM MENGIDENTIFIKASI KOMUNKASI INTELEKTUAL NARASUMBER POLITIK TERKAIT PERKEMBANGAN HASIL PEMILU 2019. Wacana , 234-245.
Syarifuddin. (2015). KOMUNIKASI POLITIK BERMEDIA DAN PENGGUNAANNYA OLEH MASYARAKAT. Studi Komunikasi dan Media , 47-62.
Yanuartha, R. A. (2017). STRATEGI KOMUNIKASI POLITIK PENGGUNAAN BALIHO VERSUS MEDIA SOSIAL OLEH PARTAI DEMOKRASI INDONESIA PERJUANGAN 2021. Ilmu Administrasi Dan Manajemen , 1-20.