Implementation of Anti-Corruption Meaning in Development of Campus Bureaucracy STIHP Pelopor Bangsa

Authors

  • Supriyadi Supriyadi Sekolah Tinggi Ilmu Hukum dan Politik (STIHP) Pelopor Bangsa

Keywords:

Corruption, Bureaucracy, Development

Abstract

As one of the crimes that has greatly affected human life, acts of corruption should actually be immediately abolished from various government agencies and institutions in Indonesia. corruption in the country. This study uses a descriptive method with a qualitative approach and data triangulation analysis, the results of the study explain that anti-corruption education is indeed an alternative that is being implemented by the government in various educational environments in Indonesia, as we know that the educational environment is one of the places that This is the most strategic strategy in an effort to convey various materials about the dangers of corruption for the next generation of the nation, for that there is a need for proper and comprehensive integration in efforts to instill anti-corruption education within the university environment, besides that universities are also known as one of the educational institutions that often print the young generation who are superior, creative and innovative, by having various briefings and knowledge about the dangers of corruption for the progress of the nation and state, it is hoped that the university environment can become the main fortress in eradicating corruption in the country.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Achmad, W. RW (2021). Conflict Resolution of Remote Indigenous Communities (Overview of The Sociology Communication). LEGAL BRIEF, 10(2), 280-286.

Ajie, R. (2018). KRIMINALISASI PERBUATAN PENGAYAAN DIRI PEJABAT PUBLIK SECARA TIDAK WAJAR (ILLICIT ENRICHMENT) DALAM KONVENSI PBB ANTI KORUPSI 2003 (UNCAC) DAN IMPLEMENTASINYA DI INDONESIA). JurnalLegislasi Indonesia, 12(3).

Alhudawi, U., & Sujastika, I. (2020). Pendidikan Hukum Masyarakat Melalui Kinerja Komisi Pemberantasan Korupsi. Diterbitkan oleh: Jurusan Pendidikan Pancasila Kewarganegaraan Fakultas Ilmu Sosial-Universitas Negeri Medan.

Dalimunthe, S. S. (2019). Implementasi Nilai-Nilai Pendidikan Antikorupsi Pada Mata Pelajaran Aqidah Akhlak Di Madrasah Aliyah Negeri 3 Medan (Doctoral dissertation, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara).

Destianingrum, B., Hananto, U. D., &Sa’adah, N. (2017). Profesionalisme Birokrat Dalam Implementasi Good Governance Menuju Terwujudnya Negara Bebas Korupsi Kolusi Nepotisme (KKN) di Kota Semarang. Diponegoro Law Journal, 6(2), 1-17.

Halimang, S. (2020). Pendidikan Anti-korupsi: Pendekatan Hukum di Indonesia (Doctoral dissertation, Bildung).

Harto, K. (2014). Pendidikan anti korupsi berbasis agama. Intizar, 20(1), 121-138.

Hidayah, A. N. (2018). Analisis Aspek Hukum Tindak Pidana Korupsi dalam Rangka Pendidikan Anti Korupsi. Kosmik Hukum, 18(2).

Kristiono, N., Astuti, I., & RafiUddin, H. (2020). Implementasi Pendidikan Anti KorupsidI SMK TexmacoPemalang. Integralistik, 31(1), 13-21.

Nanggala, A. (2020). Internalisasi Nilai-Nilai Anti Korupsi Melalui Pembelajaran Pendidikan Kewaranegaraan. Jurnal Global Citizen: Jurnal Ilmiah Kajian Pendidikan Kewarganegaraan, 9(1), 9-23.

Poluakan, M. V., Dikayuana, D., Wibowo, H., & Raharjo, S. T. (2019). Potret Generasi Milenial pada Era Revolusi Industri 4.0. Focus: Jurnal Pekerjaan Sosial, 2(2), 187-197.

Purnamasari, A. (2019). PENINGKATKAN PELAYANAN PUBLIK RSUP DR. KARIADI SEMARANG YANG AKUNTABEL DAN ANTI KORUPSI DALAM MEMPERTAHANKAN ZONA INTEGRITAS WILAYAH BEBAS KORUPSI DAN WILAYAH BIROKRASI BERSIH MELAYANI. Journal of Politic and Government Studies, 8(04), 51-60.

Rahmat, M., &Somad, M. A. (2016). STUDI MODEL PEMBELAJARAN TARGHIB-TARHIB DALAM PERKULIAHAN PAI UNTUK PEMBINAAN KARAKTER ANTI KORUPSI PADA MAHASISWA. Jurnal Pendidikan Agama Islam.

Simanjuntak, S., & Benuf, K. (2020). Relevansi Nilai Ketuhanan Dan Nilai Kemanusiaan Dalam Pemberantasan Tindak Pidana Korupsi. DIVERSI: Jurnal Hukum, 6(1), 22-46.

Simarmata, H. M. P., Sahri, S., Subagio, S., Syafrizal, S., Purba, B., Purba, P. B., ... & Nurhilmiyah, N. (2020). Pengantar Pendidikan Anti Korupsi. Yayasan Kita Menulis.

Sudarmanto, E., Sari, D. C., Nurmiati, N., Susanti, S. S., Syafrizal, S., Yendrianof, D., ... &Purba, B. (2020). Pendidikan Anti Korupsi: Berani Jujur. Yayasan Kita Menulis.

Suryani, I. (2015). Penanaman nilai-nilai anti korupsi di lembaga pendidikan perguruan tinggi sebagai upaya preventif pencegahan korupsi. Dalam Jurnal Visi Komunikasi, 14(02), 285-301.

Wiranta, D. N. (2015). Transformasi Birokrasi: Cara untuk penguatan etika dan integritas dalam pencegahan korupsi. Jurnal Lingkar Widyaiswara, 2(4), 44-71.

Yunas, N. S. (2020). Implementasi e-Government dalam Meminimalisasi Praktik Rent Seeking Behaviour pada Birokrasi Pemerintah Kota Surabaya. Matra Pembaruan: Jurnal Inovasi Kebijakan, 4(1), 13-23.

YUSNAWATI, Y. (2014). NILAI-NILAI PENDIDIKAN ANTIKORUPSI (TELAAH ASPEK PENGEMBANGAN KURIKULUM PENDIDIKAN AGAMA ISLAM (PAI) DAN IMPLEMENTASINYA DI SDN 468 BILANTE KECAMATAN LAROMPONG KABUPATEN LUWU) (Doctoral dissertation, INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI PALOPO).

Downloads

Published

2021-11-12

How to Cite

Supriyadi, S. (2021). Implementation of Anti-Corruption Meaning in Development of Campus Bureaucracy STIHP Pelopor Bangsa. LEGAL BRIEF, 11(1), 123–130. Retrieved from https://legal.isha.or.id/index.php/legal/article/view/85

Issue

Section

National and International Criminal Law